Doel

Achmea voert verscheidene hypotheekmerken. Voor de administratieve verwerking van de hypotheken is het Achmea Hypotheek Centrum (AHC) opgericht. Een organisatie waar alle expertise is samengebracht om snel hypotheekoffertes op te stellen, de gegevens op de juiste wijze aan de notaris aan te leveren en de afgesloten hypotheken te beheren.

Ruim 130 medewerkers zetten zich voor dit proces in. Omdat de ontwikkelingen snel gaan en processen en systemen constant worden aangepast, dienen ook de medewerkers voortdurend te worden bijgeschoold. Avans+ voert sinds 2004 de bijscholingen van deze medewerkers uit.

Aanpak

Na een inventarisatie bij het management is eerst een analyse gemaakt van de aanwezige opleidingswensen. Vervolgens zijn prioriteiten toegekend. Aldus kwam het strategische opleidingsplan 2005 tot stand. In nauwe samenwerking met het management werden nieuwe opleidingen ontwikkeld. Voor een snelle en directe informatieoverdracht van relevante proces- en systeemvernieuwingen werd gekozen voor de vorm van kortdurende informatiebijeenkomsten van één tot drie uur.

Resultaten

Inmiddels hebben alle 130 medewerkers minstens twee maal een informatiebijeenkomst bijgewoond. Voor de langere opleidingen is een opleidingsplan geformuleerd dat regelmatig in overleg met het management wordt bijgewerkt. Het management ervaart dit als steun in de rug bij het bereiken van de strategische doelen.

Meer informatie?

Dragan Kalkan, Avans+
T 076 525 88 00
E dkalkan@avansplus.nl