Skip to main content

Marketing voor niet-marketeers

Marketing voor niet-marketeers
iets voor u?
  • U wilt beter kunnen inspelen op de wensen en behoeften van uw klanten
  • U wilt uw klant meer centraal stellen    
  • U wilt goed onderbouwde marketingvoorstellen kunnen uitwerken voor uw afdeling
In het kort
  • niveau Postbachelor
  • duur 10 weken
  • studiebelasting 6 uur per week
  • studiekosten 2.350,-
  • startdata
    • 12-09-2019 Breda
Bekijk alle startdata en locaties inschrijven
Marketing voor niet-marketeers

Marketing voor niet-marketeers

Uw klanten écht begrijpen
Wat willen klanten nu écht? Dat is een enorme uitdaging voor marketeers. Als leidinggevende, specialist of adviseur heeft u in uw dagelijks werk ook te maken met klantbehoeften en marketingvragen. U ziet het liefst dat uw klanten vaker terugkomen of nieuwe producten bij u afnemen. Dat vraagt inzicht in wie uw klant is: wat wil hij eigenlijk en hoe gedraagt hij zich?
In deze opleiding leert u de marketingstrategie van uw organisatie doorgronden. Deze vertaalt u naar uw eigen afdeling. U leert ook uw klant begrijpen, onder meer aan de hand van zijn customer journey en online gedrag. Zo kunt u uw klant nog beter centraal stellen. Dat doet u onder meer door uw communicatie en uw proces op hem aan te laten sluiten. Verder zorgt u ervoor dat uw team steeds het belang van de klant voorop stelt, zonder de focus van uw organisatie te verliezen.

Meer klantgerichtheid
U bekijkt wat de invloed is van omgevingsfactoren, zoals ketenpartners, andere aanbieders en veranderende wet- en regelgeving. Wat is hun invloed op de sterktes en zwaktes van uw organisatie en afdeling? Aan de hand daarvan kiest u een gerichte aanpak richting de klant. Bijvoorbeeld in de vorm van segmentatie, positionering, online gedrag en andere marketing¬instrumenten. Daarbij trekt u vaak samen op met een communicatiespecialist of marketeer. Deze opleiding geeft u meer inzicht in marketingbegrippen, zodat u marketingvoorstellen kunt maken en beoordelen. Ook kunt u de uitvoering ervan kritisch volgen. Dit zorgt ervoor dat uw afdeling klant¬gerichter werkt en concurrentievoordeel kan behalen.

Leren van elkaar
U leert van docenten die werken in de praktijk en vooral van uw mede-deelnemers. Zij hebben wellicht ervaring in een andere branche, maar staan voor dezelfde uitdagingen als u. Door in de lessen samen praktijkvoorbeelden te bespreken, komt u tot verfrissende en waardevolle inzichten. Deze neemt u onder meer mee in uw eigen opdracht.

lees meer
Praktische informatie
    Doelgroep

    Doelgroep

    U denkt en werkt minimaal op hbo-niveau. U heeft geen marketingfunctie, maar wilt wel meer weten over marketing, omdat u in uw dagelijks werk te maken heeft met klantbehoeften en marketingvragen. Door meer inzicht in de marketingstrategie van uw organisatie kunt u deze effectiever vertalen naar uw eigen afdeling. Zo kunt u nog klantgerichter werken en een concurrentievoordeel behalen. Het maakt niet uit in welke branche u werkzaam bent.

    Werkvorm

    Werkvorm

    Uw persoonlijke ontwikkeling staat centraal. Onze docenten, coaches en opleidingsmanagers begeleiden u bij het bereiken van uw eigen doelen. U gebruikt de theorie als basis voor uw eigen ontwikkelingsvraagstuk. U leert het beste uit uzelf te halen en neemt wat u leert meteen mee naar uw eigen organisatie. Door interactief kennis en ervaringen uit te wisselen met uw mededeelnemers, komt u tot verfrissende en waardevolle inzichten. Zo levert uw opleiding direct resultaat op!

    Studiebelasting

    Studiebelasting

    De opleiding Marketing voor niet-marketeers bestaat uit 5 bijeenkomsten die in een periode van 10 weken worden gegeven. De bijeenkomsten vinden plaats van 16.00 tot 21.30 uur. Deze opleiding heeft een lage studiebelasting: reken op ongeveer 6 uur per week voor zelfstudie, voorbereiding van de bijeenkomsten en het uitwerken van uw opdracht.

    Studiekosten

    Studiekosten

    De kosten voor de opleiding Marketing voor niet-marketeers zijn als volgt:

    • Opleidingskosten: € 2.350
    • Arrangementskosten: € 150
    • Boeken: circa € 75

    De boeken schaft u zelf aan. Voor de opleidings- en arrangementskosten ontvangt u voor aanvang van de opleiding een factuur. De opleidingskosten zijn vrijgesteld van btw. Alle overige bedragen zijn exclusief 9% btw.

    Diploma

    Diploma

    Na afronding van de opleiding Marketing voor niet-marketeers ontvangt u van Avans⁺ een certificaat.

    Verdiepen en verbreden bij Avans⁺
    In deze module heeft u zich verdiept in marketing. Wilt u uw bedrijfskundige kennis nog verder uitbreiden? Kies dan eenvoudig voor een van de vele andere bedrijfskundige modules of de volledige postbachelor-opleiding Bedrijfskundig management. Voor al uw vragen en uitdagingen vindt u bij Avans⁺ een passende opleiding.

    Resultaat

    Resultaat

    U begrijpt uw klant en heeft inzicht in zijn (online) gedrag. Door uw bekendheid met verschillende marketinginstrumenten kiest u een passende benaderingswijze voor uw klant. U werkt hierdoor nog klantgerichter binnen uw afdelingsproces en communicatie. Ook bent u voldoende toegerust om samen met een marketeer marketingvoorstellen te beoordelen en uit te voeren. Kortom, u kunt (nog) klantgerichter gaan werken.

    Contact

    Contact

    Heeft u vragen over deze opleiding marketing? Of kunt u advies gebruiken bij het maken van een keuze? Neem dan vrijblijvend contact op met Shirley van der Sande-Koevoets van de afdeling voorlichting en advies via info@avansplus.nl of via 076 – 525 88 14.

    Programma

    Deze opleiding geeft u meer inzicht in klantgerichtheid en marketing. U vertaalt de marketing-strategie van uw organisatie naar uw eigen afdeling. Daarbij leert u om uw klanten nog meer centraal te stellen. U sluit uw communicatie en proces hierop aan. Door van buiten naar binnen naar uw organisatie te kijken, krijgt u inzicht in de customer journey, het effect van verschillende marketinginstrumenten en de klantgerichtheid van uw afdeling. Het programma bevat de volgende hoofdthema’s:

    • Wat is marketing en wanneer / hoe past u het toe?
    • Van buiten naar binnen kijken, analyseren, handelen
    • Marketinganalyse en marktonderzoek
    • Positionering, segmentatie, doelgroepbepaling
    • Marketingmix, online marketing, marketingplan en businessmodel canvas

    Programma
    Bezoek een voorlichtingsbijeenkomst

    Voor antwoorden op al uw opleidingsvragen

    Meld u nu aan
    Brochure aanvragen Inscrijven