Skip to main content

Marketing voor niet-marketeers

Marketing voor niet-marketeers
iets voor u?
  • U wilt beter kunnen inspelen op de wensen en behoeften van uw klanten
  • U wilt uw klant meer centraal stellen    
  • U wilt goed onderbouwde marketingvoorstellen kunnen uitwerken voor uw afdeling
In het kort
  • niveau Postbachelor
  • duur 10 weken
  • studiebelasting 6 uur per week
  • studiekosten 2.350,-
  • startdata
    • 28-11-2019 Breda
Bekijk alle startdata en locaties inschrijven
Marketing voor niet-marketeers

Marketing voor niet-marketeers

Uw klanten écht begrijpen
Wat willen klanten nu écht? Dat is een enorme uitdaging voor marketeers. Als leidinggevende, specialist of adviseur heeft u in uw dagelijks werk ook te maken met klantbehoeften en marketingvragen. U ziet het liefst dat uw klanten vaker terugkomen of nieuwe producten bij u afnemen. Dat vraagt inzicht in wie uw klant is: wat wil hij eigenlijk en hoe gedraagt hij zich?
In deze marketing opleiding leert u de marketingstrategie van uw organisatie doorgronden. Deze marketing strategie vertaalt u naar uw eigen afdeling. U leert ook uw klant begrijpen, onder meer aan de hand van zijn customer journey en online gedrag. Zo kunt u uw klant nog beter centraal stellen. Dat doet u onder meer door uw communicatie en uw proces op hem aan te laten sluiten. Verder zorgt u ervoor dat uw team steeds het belang van de klant voorop stelt, zonder de focus van uw organisatie te verliezen.

 

Meer klantgerichtheid
U bekijkt wat de invloed is van omgevingsfactoren, zoals ketenpartners, andere aanbieders en veranderende wet- en regelgeving. Wat is hun invloed op de sterktes en zwaktes van uw organisatie en afdeling? Aan de hand daarvan kiest u een gerichte aanpak richting de klant. Bijvoorbeeld in de vorm van segmentatie, positionering, online gedrag en andere marketinginstrumenten. Daarbij trekt u vaak samen op met een communicatiespecialist of marketeer. Deze opleiding geeft u meer inzicht in marketingbegrippen, zodat u marketingvoorstellen kunt maken en beoordelen. Ook kunt u de uitvoering ervan kritisch volgen. Dit zorgt ervoor dat uw afdeling klantgerichter werkt en concurrentievoordeel kan behalen.

Leren van elkaar
U leert van docenten die werken in de praktijk en vooral van uw mede-deelnemers. Zij hebben wellicht ervaring in een andere branche, maar staan voor dezelfde uitdagingen als u. Door in de lessen samen praktijkvoorbeelden te bespreken, komt u tot verfrissende en waardevolle inzichten. Deze neemt u onder meer mee in uw eigen opdracht.

lees meer
Praktische informatie
    Doelgroep

    Doelgroep

    U denkt en werkt minimaal op hbo-niveau. U heeft geen marketingfunctie, maar wilt wel meer weten over marketing, omdat u in uw dagelijks werk te maken heeft met klantbehoeften en marketingvragen. Door meer inzicht in de marketingstrategie van uw organisatie kunt u deze effectiever vertalen naar uw eigen afdeling. Zo kunt u nog klantgerichter werken en een concurrentievoordeel behalen. Het maakt niet uit in welke branche u werkzaam bent.

    Werkvorm

    Werkvorm

    Uw persoonlijke ontwikkeling staat centraal. Onze docenten, coaches en opleidingsmanagers begeleiden u bij het bereiken van uw persoonlijke doelen. U past verschillende methodieken direct toe op uw eigen vraagstuk. Dit vraagstuk is voor u de rode draad door de opleiding. Hierbij krijgt u persoonlijke begeleiding om dit vraagstuk op te lossen. U leert hierdoor het beste uit uzelf te halen en neemt wat u leert meteen mee naar uw eigen organisatie. Door interactief kennis en ervaringen uit te wisselen met uw mede-deelnemers, komt u tot verfrissende en waardevolle inzichten.

    Studiebelasting

    Studiebelasting

    De opleiding Marketing voor niet-marketeers bestaat uit 5 bijeenkomsten die in een periode van 10 weken worden gegeven. De bijeenkomsten vinden plaats van 16.00 tot 21.30 uur. Deze opleiding heeft een lage studiebelasting: reken op ongeveer 6 uur per week voor zelfstudie, voorbereiding van de bijeenkomsten en het uitwerken van uw opdracht. Deze marketing opleiding is goed te combineren met werk en privé. 
    In het gehele traject staat er altijd een team van docenten, coaches en opleidingsmanagers voor u klaar, hierdoor staat u er bij ons nooit alleen voor. 

    Studiekosten

    Studiekosten

    De kosten voor de opleiding Marketing voor niet-marketeers zijn als volgt:

    • Opleidingskosten: € 2.350
    • Arrangementskosten: € 150
    • Boeken: circa € 75

    De boeken schaft u zelf aan. Voor de opleidings- en arrangementskosten ontvangt u voor aanvang van de opleiding een factuur. De opleidingskosten zijn vrijgesteld van btw. Alle overige bedragen zijn exclusief 9% btw.

    Diploma

    Diploma

    Na afronding van de opleiding Marketing voor niet-marketeers ontvangt u van Avans⁺ een certificaat.

    Verdiepen en verbreden bij Avans⁺
    In deze module heeft u zich verdiept in marketing. Wilt u uw bedrijfskundige kennis nog verder uitbreiden? Kies dan eenvoudig voor een van de vele andere bedrijfskundige modules of de volledige postbachelor-opleiding Bedrijfskundig management. U kunt met deze opleidingen 4 keer per jaar starten.Voor al uw vragen en uitdagingen vindt u bij Avans⁺ een passende opleiding.

    Resultaat

    Resultaat

    Alles wat u tijdens de opleiding leert kunt u de volgende dag in de praktijk toepassen. We helpen u niet alleen om vakinhoudelijk sterker te worden, maar er wordt ook gewerkt aan uw persoonlijk leiderschap en leert u draagvlak te creëren.

    U begrijpt uw klant en heeft inzicht in zijn (online) gedrag. Door uw bekendheid met verschillende marketinginstrumenten kiest u een passende benaderingswijze voor uw klant. U werkt hierdoor nog klantgerichter binnen uw afdelingsproces en communicatie. Ook bent u voldoende toegerust om samen met een marketeer marketingvoorstellen te beoordelen en uit te voeren. Kortom, u kunt (nog) klantgerichter gaan werken.

    Contact

    Contact

    Heeft u vragen over deze opleiding marketing? Of kunt u advies gebruiken bij het maken van een keuze? Neem dan vrijblijvend contact op met Shirley van der Sande-Koevoets van de afdeling voorlichting en advies via info@avansplus.nl of via 076 – 525 88 14.

    Programma

    Deze marketing opleiding geeft u meer inzicht in klantgerichtheid en marketing. U vertaalt de marketing strategie van uw organisatie naar uw eigen afdeling. Daarbij leert u om uw klanten nog meer centraal te stellen. U sluit uw communicatie en proces hierop aan. Door van buiten naar binnen naar uw organisatie te kijken, krijgt u inzicht in de customer journey, het effect van verschillende marketinginstrumenten en de klantgerichtheid van uw afdeling. Het programma bevat de volgende hoofdthema’s:

    • Wat is marketing en wanneer / hoe past u het toe?
    • Van buiten naar binnen kijken, analyseren, handelen
    • Marketinganalyse en marktonderzoek
    • Positionering, segmentatie, doelgroepbepaling
    • Marketingmix, online marketing, marketingplan en businessmodel canvas

    Programma
    Bezoek een voorlichtingsbijeenkomst

    Voor antwoorden op al je opleidingsvragen.

    Meld je nu aan
    Brochure aanvragen Inscrijven