Skip to main content

Master of Strategic Management (MSM)

Master of Strategic Management (MSM)
iets voor u?
  • U heeft een afgeronde bachelor opleiding
  • U wilt zich verdiepen in de advisering ten aanzien van strategische doelstellingen
  • U wilt complexe vraagstukken vertalen naar een adviesvraag en oplossing
In het kort
  • niveau Master
  • duur 2,5 jaar
  • studiebelasting 10 - 15 uur per week
  • studiekosten 17.000,-
  • startdata
    • 14-05-2018 Breda
    • 14-05-2018 Houten
    • 14-05-2018 Eindhoven
    • 14-05-2018 Apeldoorn
    • 14-05-2018 Amsterdam
Bekijk alle startdata en locaties
Master of Strategic Management avansplus breda

Master of Strategic Management

In deze master Strategic Management draait het om de verdieping van strategische advisering, het maken van een gefundeerde analyse en vertaalslag naar een juiste oplossing voor uw organisatie.

Leer gefundeerd adviezen geven in de Master in Strategic Management

Na het volgen van deze master in strategic management bent u nog beter in staat om de visie en strategie van uw organisatie te begrijpen en dit inzicht te vertalen in beleid en acties in de juiste richting. U leert vraagstukken te analyseren en uw strategische visie te onderbouwen om zo tot een gefundeerd advies te komen voor uw organisatie.

Docenten uit de praktijk

De module Persoonlijk leiderschap van de master in strategic management draagt bij aan het verstevigen van uw positie als adviseur binnen de organisatie. Docenten uit de advies- en managementpraktijk begeleiden u gedurende de master strategic management en dragen bij aan uw ontwikkeling op het gebied van strategie en innovatie. In groepsverband verricht u onderzoek en brengt u advies uit binnen uw eigen beroepspraktijk.

lees meer
Bezoek een voorlichtingsbijeenkomst

Voor antwoorden op al uw opleidingsvragen

Meld u nu aan
praktische informatie
    Doelgroep

    Doelgroep

    U bent een (beleids)adviseur, consultant of manager die zich door middel van een Strategic management master graag verder ontwikkelt op het gebied van strategische vraagstukken en strategisch management om uw organisatie en uw klanten nog beter te kunnen adviseren.

    U heeft een bacheloropleiding gevolgd en bent minimaal 3 jaar werkzaam in een tactische/strategische rol waarbij vooral de advisering aan het hoger management een belangrijke rol speelt. U werkt bij een profit- of een non-profitorganisatie.

    U denkt graag mee op hoger niveau. Daarbij wilt u meer theoretische onderbouwing met een vertaalslag naar de praktijk. U heeft graag zicht op de hele organisatie en de omgeving. De daarbij behorende trends koppelt u aan een middellange- en langetermijnstrategie, met als doel een sterkere organisatie.

    Voorwaarden voor toelating

    U wordt toegelaten tot de master of Strategic Management wanneer u een bacheloropleiding heeft afgerond:

    • in een bedrijfskundige richting (HEAO-MER, CE of gelijkwaardig) en beschikt over ten minste 3 jaar ervaring in een staffunctie op tactisch niveau, bijvoorbeeld beleidsmedewerker, adviseur of expert. In deze rol voorziet u het management van advies.
    • in een niet-bedrijfskundige richting en beschikt over ten minste 5 jaar relevante ervaring in een staffunctie op tactisch/strategisch niveau.

    Werkvorm

    Werkvorm

    Deze master Strategic Management biedt u in 4 masterclasses een zorgvuldig uitgebalanceerde combinatie van theoretische achtergronden en de praktische toepassing daarvan. U volgt iedere 2 weken bijeenkomsten die verzorgd worden door docenten die deskundig zijn binnen hun vakgebied en zelf werkzaam zijn als strategisch adviseur in de praktijk

    Casuïstiek vanuit uw eigen praktijk

    Gedurende de strategisch management opleiding bestudeert u zelfstandig de leerstof, formuleert leervragen en bereidt u actief voor op de bijeenkomsten waarin u uw inzichten deelt met de docent en de andere deelnemers. U past het geleerde toe in casuïstiek die u inbrengt vanuit uw eigen praktijk.

    Businessproject als praktijkonderzoek binnen de master Strategic management

    Iedere module binnen de masterclass wordt afgesloten met een individuele paper of een tentamen. In de eerste 3 masterclasses van de master Strategic management werkt u daarnaast in groepsverband aan een business project. Samen met de andere projectleden voert u gedurende de Strategic management master een business project als praktijkonderzoek uit en komt u tot een advies, dat u aan het einde van de masterclass presenteert aan de andere deelnemers en de beroepsbegeleider uit uw eigen praktijk. U wisselt kennis en ervaring uit met de andere deelnemers en krijgt daarnaast begeleiding van een professionele coach, individueel en op groepsniveau.

    Studiebelasting

    Studiebelasting

    De master of Strategic Management duurt 2,5 jaar, inclusief de thesisfase. De gemiddelde studiebelasting is 10-15 uur per week, naast de opleidingsdagen. U besteedt deze uren aan zelfstudie, projecten en opdrachten. U heeft 12 tweewekelijkse colleges in de middag- en avonduren.

    Studiekosten

    Studiekosten

    Dit zijn de kosten van de master Strategic Management:

    + Opleidingskosten: € 17.000,- (vrij van btw)
    + Boeken: € 1.200,- (exclusief 6% btw). Deze schaft u zelf aan.
    + Arrangementskosten: € 1.200,- (exclusief 6% btw)

    Hiervoor ontvangt u voor aanvang van de Strategic management master een factuur. 

    U kunt ook in 2 jaarlijkse termijnen betalen met een bedrag van € 8.650,- of in 26 maandelijkse termijnen van € 690,-.

    Levenlanglerenkrediet

    Deelnemers aan deze opleiding kunnen in aanmerking komen voor een Levenlanglerenkrediet. Dit houdt in dat u een lening kunt krijgen van de overheid voor het volgen van de opleiding, indien u aan de voorwaarden voldoet.

    Informatie over voorwaarden en aanvraagprocedure Levenlanglerenkrediet

    Diploma

    Diploma

    Na het succesvol afronden van de master of Strategic Management ontvangt u het getuigschrift. Deze professionele master strategisch management is geaccrediteerd door de Nederlands- Vlaamse Accreditatie Organisatie (NVAO), CROHO: 70142.

    Resultaat

    Resultaat

    U heeft strategisch en bedrijfskundig inzicht en ontwikkelt uw eigen visie en referentiekader voor strategisch management. U ondersteunt het management bij het voorbereiden en maken van strategische keuzes. Op basis van een omgevingsanalyse vormt u een visie op veranderingen en trends in de externe omgeving. U draagt deze uit aan interne en externe belanghebbenden. U adviseert vanuit een strategisch perspectief over noodzakelijke veranderingen in de bedrijfsvoering en over innovatiekansen.

    U kunt na de master Strategic Management doorgroeien naar een hogere strategische management- of beleidsfunctie. U gaat uw functie op een meer strategische manier uitvoeren. Welke doorgroeimogelijkheden u heeft, hangt ook af van uw huidige functie.

    Contact

    Contact

    Heeft u vragen over deze opleiding of een andere bedrijfskundige master? Of kunt u advies gebruiken bij het maken van een keuze? Neem dan vrijblijvend contact op met Shirley Koevoets van de commerciële binnendienst via info@avansplus.nl of via 076 – 525 88 01. 

    Programma
    Masterclass I: Strategy and Business Fundamentals

    Thema van deze masterclass is het nemen en vertalen van strategische beslissingen, de consequenties ervan op operationeel gebied en de relatie met omzet- en/of resultaatverantwoordelijkheid. Thema's die worden behandeld zijn:

    • Organisatiekunde en Financieel management
    • Operations management en marketing
    • Persoonlijk Leiderschap - Methoden en Technieken van Onderzoek
    • Business project

    Bekijk dit onderdeel
    Programma Master of strategic management
    Masterclass II: Strategic management, leiderschap en verandering

    In deze masterclass verkent u het proces van verandering naar aanleiding van strategische keuzes.
    Deze thema's komen aan bod:

    • Strategisch management
    • Veranderprocessen
    • Persoonlijk leiderschap
    • Methoden en technieken van onderzoek

    Programma Master of Strategic management deel 2
    Masterclass III: Strategisch management, markten en innovatie

    Deze masterclass heeft de focus op strategie gericht vanuit de optiek waarde creatie. De waarde wordt gecreëerd in de markt en door middel van innovaties. De volgende onderwerpen worden behandeld:

    • Organisatie en dynamiek
    • Innovatiestrategie
    • Dynamiek van innovatie
    • Persoonlijk leiderschap
    • Methoden en technieken van onderzoek

    Programma Master of strategic management deel 3
    Masterclass IV: Afstudeerproject

    De laatste masterclass is geheel gewijd aan het schrijven van een thesis. In de thesis komen alle verworvenheden uit de eerste 3 masterclasses samen.

    • Plan van aanpak
    • Praktijkgericht onderzoek
    • Implementatieplan, presentatie en verdediging

    Programma Master of strategic management deel 4
    • Avans+ helpt professionals om beter te presteren. Onder ‘beter dan voorheen’ versta ik: in staat zijn dit resultaat te behalen in termen van snelheid en efficiency.

      testimonial-bkm-moniquevanwinkel
      Monique van Winkel
      Projectmanager
    • Het persoonlijk contact met de deelnemers, docenten en de projectleider vind ik erg belangrijk. Door elkaar feedback te geven, kom je uiteindelijk ook tot betere resultaten.

      testimonial-bkm-estherdevries
      Berry Maanders
      Docent Avans+
    • Naast het ontwikkelen van strategisch inzicht en probleemoplossend vermogen wilde ik groeien als sparringpartner, zowel intern als extern. Wat ik zocht, heb ik ook gevonden in deze opleiding.

      testimonial-bkm-pimfranswa
      Pim Franswa
      Sales Manager
    Bekijk alle referenties
    Brochure aanvragen Inscrijven