Skip to main content

Vaardighedentraining FFP 2.0

Vaardighedentraining FFP 2.0
iets voor u?
  • U wilt zich voorbereiden op het praktijkexamen FFP 2.0 met een examentrainer.
  • U wilt uw competenties en vaardigheden opfrissen op het gebied van financiële planningsgesprekken.
  • Door middel van elkaar observeren, het geven van positieve feedback en het ervaren van de klantrol bereidt u zich voor.
In het kort
  • niveau Postbachelor
  • duur 2 dagen
  • studiebelasting 8 uur per week
  • studiekosten € 695,-
  • startdata
Bekijk alle startdata en locaties
Vaardighedentraining FFP 2.0 avansplus breda

Vaardighedentraining FFP 2.0

In deze tweedaagse training wordt volop aandacht besteed aan de basisvaardigheden die nodig zijn voor de aanstaande financieel planner in de omgang met klanten tijdens alle fasen van het financieel adviestraject.

De deelnemers gaan tijdens de trainingsdagen door middel van gevarieerde werkvormen interactief aan de slag met uiteenlopende communicatieve vaardigheden. Hierbij is ernaar gestreefd om de werkvormen zo natuurgetrouw mogelijk te laten.

De deelnemers hebben daarin wel de functie van financieel planner, klant of observator maar hoeven geen toneel te spelen. Zij blijven net als in de dagelijkse praktijk volledig zichzelf wat betreft hun persoonlijkheid en omstandigheden.

Praktische informatie
    Doelgroep

    Doelgroep

    De vaardigheidstraining is verplicht onderdeel van het praktijkexamen voor gecertificeerd financieel planners FFP 2.0. Daarnaast is de training zinvol voor financieel planners en financieel adviseurs die integrale financiële planningsgesprekken (gaan) voeren en hun vaardigheden en competenties op dat gebied willen opfrissen of verbeteren.

    De vaardigheidstraining vormt een verplicht onderdeel van het FFP examentraject. Ook voor degenen die de opleiding afsluiten met het Hogeschoolexamen is deze training zeer interessant.

    Werkvorm

    Werkvorm

    De deelnemers worden geprikkeld om te leren en zichzelf te ontwikkelen door middel van diverse creatieve en interactieve werkvormen. Zij leren door het zelf te doen en daarop feedback te ontvangen van anderen.

    Daarnaast leren zij door het observeren van elkaar, het geven van positieve feedback en het in de klantrol ervaren van de werkwijze van een collega-financieel planner. Er is tijdens het programma volop ruimte voor het delen van ervaringen en de dialoog met de elkaar.

    De verschillende onderdelen van de training worden eerst modulair getraind en gaandeweg de training met elkaar geïntegreerd en gekoppeld aan de verschillende life-events en kennisgebieden van de FFP.

    Aan het einde van de tweede trainingsdag komt het geleerde bijeen in het voeren van een inventarisatiegesprek met een echte klant over een reëel adviesvraagstuk.

    Studiebelasting

    Studiebelasting

    De studiebelasting ter voorbereiding op de twee lesdagen bedraagt gemiddeld 16 uren. Dit bestaat uit het lezen van een studieboek over de basisvaardigheden voor professionele communicatie en het maken van een vijftal voorbereidende opdrachten voor de trainingsdagen.

    Studiekosten

    Studiekosten

    De kosten van de Vaardighedentraining FFP 2.0 zijn: € 695,-. De tweedaagse training wordt aan de deelnemers van de opleiding PFP aangeboden met een korting.

    Resultaat

    Resultaat

    Het aantal deelnemers per groep is gemaximaliseerd op 12 deelnemers. (vol = vol).

    Contact

    Contact

    Heeft u vragen over deze opleiding? Of kunt u advies gebruiken bij het maken van een keuze? Neem dan vrijblijvend contact op met opleidingsmanager Aldert Verlinde via averlinde@instituutscire.nl of via 076-5258305.

    Programma
    Programma

    Tijdens de tweedaagse training komen o.a. de volgende thema’s aan de orde:

    • mondeling en schriftelijk presenteren
    • het observeren van elkaar en het geven van positieve feedback
    • omgaan met het ontvangen van positieve feedback van anderen
    • zelfreflectie en -ontwikkeling
    • de rol van de financieel planner en de dagelijkse adviespraktijk
    • mondelinge communicatieve basisvaardigheden in het klantgesprek
    • schriftelijke communicatieve basisvaardigheden in het klantcontact
    • leidingnemen en -houden tijdens het adviestraject met de Roos van Leary
    • interviewtechnieken en het verzamelen van de benodigde informatie voor het advies
    • actualiteiten op het gebied van klantcommunicatie in de financiële dienstverlening
    • associëren en integraal financieel plannen
    • evaluatie en borging voor de toekomst

    Programma Vaardighedentraining FFP 2.0
    Bezoek een voorlichtingsbijeenkomst

    Voor antwoorden op al uw opleidingsvragen

    Meld u nu aan
    Brochure aanvragen Inscrijven