Skip to main content

PE Risicomanagement Crisismanagement en Business Continuity Management

PE Risicomanagement Crisismanagement-avansplus
iets voor u?
  • U adviseert klanten of collega’s op het gebied van schadeverzekeringen en/of risicomanagement en staat in het risicomanagementregister ingeschreven.
  • U wilt graag uw kennis en adviesvaardigheden op het gebied van crisiscommunicatie, herstelplannen en bedrijf continuïteit vergroten.
  • U wilt klanten helpen om risicobewust te ondernemen en voorbereid te zijn op onverwachte stagnaties.
In het kort
  • niveau Postbachelor
  • duur 1 dag
  • studiebelasting 1 uur
  • studiekosten € 295,-
  • startdata
    • 10-10-2017 Arnhem
Bekijk alle startdata en locaties
avansplus-Risicomanagement Crisismanagement en Business Continuity Management

PE Risicomanagement Crisismanagement en Business Continuity Management

Crisismanagement en business continuity management liggen in het verlengde van risicomanagement. Preventieve maatregelen en goede verzekeringsoplossingen behoren tot een sterke basis. Maar wat als het onverhoopt toch een keer misgaat? Hoe zorg je er dan als ondernemer voor dat je zo snel mogelijk na een stagnatie, grote schade of zelfs calamiteit zo snel mogelijk weer back in business bent? Hoe zorg je ervoor dat klanten niet bij je weglopen en dat leveringen van producten en diensten gewoon door kunnen gaan? Dit zijn de hamvragen waar crisis- en business continuity management zich op richten.

Juist binnen het MKB segment is dit nog een onderbelicht onderwerp. Misschien wel omdat de kans op dit soort crisissituaties zo klein lijkt. Maar is dat wel zo? We leven in een dynamische wereld waar stroomuitval, ICT risico’s verlies van kritieke bedrijfsmiddelen en ook key-medewerkers niet ongewoon zijn. Door de toenemende digitalisering, hogere automatiseringsgraad, kleinere voorraden door optimale logistieke processen is de afhankelijkheid van bedrijven toegenomen en ook complexer geworden. Kleine onverwachte voorvallen kunnen al snel een aanzienlijke impact op de bedrijfsvoering hebben, door continuïteitsproblemen, hoge faalkosten en niet te vergeten aantasting van de goede naam van de onderneming. Social media spelen hierbij een belangrijke rol.

Tijd dus om ook deze onderwerpen op een praktische manier binnen het ‘standaard palet’ van tips & tools van de (risico)adviseur op te nemen!

lees meer
Praktische informatie
    Doelgroep

    Doelgroep

    Verzekerings- en risicomanagement adviseurs, financiële adviseurs, interne risicomanagers en een ieder die meer van crisismanagement en business continuity management wil afweten.

    Werkvorm

    Werkvorm

    U verzamelt drie actuele voorbeelden van grotere schades en/of crisissituaties en volgt daarna een interactieve en praktijkgerichte bijeenkomst van 6 uur.

     

    Studiebelasting

    Studiebelasting

    De training PE RM Crisismanagement & Business Continuity Management bestaat uit een bijeenkomst van 1 dag. De training vraagt ongeveer 1 uur voorbereidingstijd.

     

    Studiekosten

    Studiekosten

    De kosten van de bijeenkomst PE RM Crisismanagement & Business Continuity Management zijn: € 295,- (vrij van btw). Dit is exclusief leermiddelen (€ 5,- incl. btw) en arrangementskosten (€ 5,- incl.). Staat u in het Risicomanagementregister register? Dan ontvangt u 10% korting. U ontvangt voor aanvang van de bijeenkomst een factuur.

     

    Diploma

    Diploma

    Na het succesvol afronden van de PE RM Crisismanagement & Business Continuity Management ontvangt u een bewijs van deelname.

    Bent u gecertificeerd Risk Management Adviseur of Risk Management Consultant? Dan kunt u uw PE-activiteit in het Risicomanagementregister laten vermelden.

    Resultaat

    Resultaat

    Na afloop van deze dag kunt u:

    • Praktische tips geven op het gebied van crisismanagement en business continuity management.
    • Aan de hand van een duidelijk format een goede business impact analyse maken.
    • Uw aanbevelingen en risico-advies verbreden met uitwijkplannen.

    Nog meer een sparringpartner zijn voor uw klanten of collega’s die graag hun bedrijfsdoelstellingen en positieve verwachtingen waar maken.

    Contact

    Contact

    Heeft u vragen over deze opleiding? Of kunt u advies gebruiken bij het maken van een keuze? Neem dan vrijblijvend contact op met opleidingsmanager Herman Derks via hderks@avansplus.nl of via 076-5258872.

     

    Programma
    Programma

    De volgende onderwerpen komen aan bod:

    • Het verloop van een crisis: wat als het onverhoopt fout gaat?
    • Het effect van social media en vuistregels voor crisiscommunicatie
    • BHV als onderdeel van een goede Crisis-en Business Continuity aanpak
    • Business Continuity Management (BCM): nadenken over uitwijkmogelijkheden
    • Business Impact Analyse (BIA): onderzoek van de impact van een incident of crisis op de onderneming
    • Business Continuity Plannen (BCP): opstellen van een praktisch plan

    programma-pe-rm-crisismanagement