Al geruime tijd beheert de Personal & Corporate Finance afdeling van Avans⁺ diverse registers binnen het vakgebied van Personal & Corporate Finance. Op deze pagina lees je alle relevante informatie over de verschillende registers en wat je als professional of bedrijf aan opname in het register hebt.

Waarom heeft Avans⁺ de verschillende registers?

Het behalen van een diploma is een momentopname. Om blijvend een onderscheidende positie in jouw vakgebied te claimen is permanente ontwikkeling noodzakelijk. Met onze registers willen we adviseurs helpen om hun relaties beter te kunnen adviseren. We doen dit door onze afgestudeerde cursisten een platform te bieden in de vorm van een register. Het register heeft als doel de kennisontwikkeling binnen het vakgebied te onderhouden en verder uit te bouwen.

Wat is het belang van de registers en waarom zou je erin willen staan?

Wanneer je als professional in een van onze registers bent opgenomen, heb je een onderscheidende positie in de markt. Zo mag je een titel achter je naam voeren en heb je door middel van Permanente Educatie (PE) de mogelijkheid om continu op de hoogte te blijven van de laatste trends en ontwikkelingen binnen het vakgebied.

Verder krijgen leden van het registers 10% korting op alle Personal & Corporate Finance opleidingen van Avans⁺ en heb je het recht om de banner van het register op je website of in je email te gebruiken.

Welke registers zijn er allemaal?

Wat zijn de toelatingseisen voor de registers?

Voor de verschillende registers zijn er bepaalde toelatingseisen van toepassing. Hieronder vind je per register waar je aan dient te voldoen om opgenomen te worden binnen het register:

  • Risicomanagementregister: Diploma GRMC
  • EB Register: Diploma RVI of VVI
  • Financieel Planner Register: Diploma PFA/PFP/MFP
  • RAB Register: Diploma RAB FJ

Er moeten jaarlijks 12 PE-punten behaald worden om in het register te mogen staan. De helft van de punten (6) wordt behaald door het bestuderen van (toegezonden) vakinformatie. De overige 6 punten zijn gekoppeld aan gevolgde relevante PE dagen of cursussen.

Als je elders een opleiding gaat volgen of een studiedag bijwoont, kun je laten toetsen of er PE-punten mee te behalen zijn. Hiermee creëren wij extra flexibiliteit door het aanbieden van verschillende keuzemogelijkheden waarmee je niet wordt gedwongen bijeenkomsten bij te wonen over onderwerpen die voor jou minder relevant zijn.

Registerleden worden automatisch uitgenodigd voor de relevante bijeenkomsten die door Avans⁺ worden georganiseerd. Ook voor deze dagen geldt 10% korting op het cursusgeld.

Wat is het belang voor bedrijven?

Als bedrijf heb je ten opzichte van andere bedrijven in de markt een onderscheidende positie wanneer 1 of meerdere van jouw medewerkers in het register vermeld staan en een titel dragen. Een adviseur die in het register staat is een adviseur met kennis van zaken. Verder heb je als bedrijf recht op het gebruik van de register banner op uw website.

Wat zijn de kosten van vermelding in de registers?

De kosten voor opname in het register zijn €79,95 excl. 21% BTW per jaar.

Heb je nog vragen?

Heb je vragen over de registers van Avans+? Of kun je advies gebruiken bij het maken van een keuze om jezelf verder te ontwikkelen in je loopbaan? Neem dan vrijblijvend contact op met de opleidingsmanager Tessa Doove via tdoove@avansplus.nl of via 076 – 525 88 61.