Zodra ik erachter kwam dat er na mijn opleiding fysiotherapie een specialisatie voor kinderen was, wist ik meteen dat ik die richting op wilde. Al snel daarna ben ik de opleiding Master Pediatric Physical Therapy gaan volgen in Breda en heb deze na enkele jaren succesvol afgerond. Kinderen hebben altijd mijn aandacht getrokken, ik vind het fascinerend om ze te zien bewegen. Het behandelen van volwassenen is er vaak op gericht om iets weer terug te krijgen wat ze daarvoor al konden. Bij het behandelen van kinderen ben je vooral bezig om nieuwe vaardigheden aan te leren. Je draagt er bijvoorbeeld aan bij dat een kind leert omrollen, lopen, fietsen, zijn/haar veters kan strikken enz. Het zijn vaardigheden waar ze de rest van hun leven baat bij zullen hebben en het is heel mooi om daar onderdeel van uit te mogen maken.
Tijdens de masteropleiding Kinderfysiotherapie heb ik heel veel geleerd en bij ieder kind pas je wel iets toe wat je hebt geleerd. Maar een heel concreet voorbeeld: ik pas vaak de V.V.V. principes (verzwaren, veranderen en verbinden) toe. Bij een kind met een probleem op het gebied van de balvaardigheid kun je de vaardigheid bijvoorbeeld veranderen door verschillende materialen te gebruiken, te variëren in afstand, richting, snelheid enzovoorts.
Tijdens de master Kinderfysiotherapie heb je 4 blokken waarbij je dieper ingaat op een onderwerp naar keuze. Zo heb ik voor één van deze blokken een casus uitgewerkt over een kind met schrijfproblemen. Er moest onder andere een uitgebreide literatuurstudie gedaan worden. Mijn begeleidster tijdens dit blok was één van de auteurs van het evidence based statement voor motorische schrijfproblemen bij kinderen. Dit statement werd destijds nog maar net uitgebracht. Hierdoor was ik goed op de hoogte van de meest recente ontwikkelingen op dit gebied.