Mijn motivatie om te beginnen met de opleiding was de wens om mezelf verder te ontwikkelen als schoolleider. Ik wilde meer inzicht krijgen in mijn eigen handelen, bewuster keuzes leren maken en sterker worden in het leiden van veranderingen binnen de school. Ook zocht ik verdieping in persoonlijk leiderschap en een traject waarin theorie en praktijk nauw met elkaar verbonden zijn.
Ik heb de opleiding als zeer waardevol ervaren, vooral vanwege het individuele traject. De persoonlijke begeleiding gaf me de ruimte om écht stil te staan bij mijn eigen leiderschap en dit te verbinden met de praktijk op mijn school. Wat ik leerde, kon ik direct toepassen in de dagelijkse realiteit, wat niet alleen mijn eigen ontwikkeling versterkte, maar ook zichtbaar bijdroeg aan de ontwikkeling van het team en de school als geheel.
Dat deze opleiding zo’n impact heeft gehad, komt voor een groot deel door de begeleiding van Heidi en Nanda. Heidi is zeer kundig, denkt actief mee en richt zich niet alleen op het overdragen van theorie, maar juist op wat echt van betekenis is voor jou als schoolleider én voor je school. Nanda nodigt je uit om naar binnen te kijken, en laat je ontdekken dat leiderschap begint bij jezelf, bij wie je bent en hoe je trouw blijft aan je eigen waarden. Hun aanpak maakt het traject niet alleen inhoudelijk sterk, maar ook persoonlijk en duurzaam.