We staan voor diverse uitdagingen in de huidige dynamische en steeds veranderende werkomgeving. Tijdens onze HR-werksessies gaan we met een kleine groep HR-professionals aan de slag met actuele vraagstukken en uitdagingen vanuit het werkveld. Iedere werksessie staat een ander thema centraal, maar wat echt centraal staat, is het vraagstuk dat jij zelf meebrengt vanuit jouw eigen organisatie. Het doel van de werksessie is namelijk dat iedere deelnemer de sessie verlaat met minimaal vijf goede en praktische ideeën.
HR-werksessie: HR met impact
Dinsdag 28 januari 2025 van 09.00-12:00
Binnen veel van onze HR-modules horen we dat veel HR-adviseurs ernaar verlangen om meer impact te maken binnen hun werk. Zowel als individu maar ook als afdeling. Hoe kom je als HR meer in de lead bij vraagstukken die de factoren mens & arbeid betreffen? Hoe krijg je meer invloed op beleid, op visie, op plannen, projecten, op thema’s als leiderschapsprogramma’s en (grote en kleine) organisatieveranderingen?
Meer dan ooit tevoren heeft HR de kans om grote impact te maken binnen arbeidsorganisaties. De uitdagingen waarvoor organisaties staan, zijn immers uitdagend te noemen. Denk aan het integreren van nieuwe technologie zoals A.I., denk aan de grote personele tekorten die er zijn in tal van sectoren of aan issues als werkdruk en diverse generaties op de werkvloer.
Aan de hand van een concrete casus ‘Help! De vijver is leeg’ gaan we aan de slag. Hoe kunnen we in een zo’n lastig dossier als tekorten op de arbeidsmarkt nog het verschil maken als HR? We zoeken samen naar effectieve oplossingsstrategieën voor dit prangende vraagstuk en hoe we die vervolgens kunnen gebruiken om als HR onze positie te versterken door ons te profileren op dit dossier.
Het is ook mogelijk om een andere casus op- en aan te pakken met hetzelfde doel om met elkaar effectieve oplossingsstrategieën te vinden waarbij we ook uitwerken hoe we dit gebruiken om je eigen profiel en positie als HR te versterken.
Tijdens deze inspiratiebijeenkomst leren we van elkaar en van de docent. Daarbij kijken we zowel naar de positie van stand alone HR-adviseurs (zij vormen in hun eentje de afdeling HR) als naar de positie van grotere HR afdelingen. Daarbij is er volop aandacht voor de individuele HR-adviseur. Hoe maak jij impact? En wat is jouw handelingsrepertoire en werkstijl hierbij?
Doelgroep
Je bent werkzaam binnen een HR-functie op tactisch/strategisch niveau en hebt behoefte jezelf te ontwikkelen door middel van een korte inspiratiesessie.
Vanuit jouw HR praktijk heb je te maken met vraagstukken waarover je graag met andere professionals in gesprek gaat onder begeleiding van een docent met ruime ervaring met uiteenlopende organisatievraagstukken die deze actuele thema’s raken (vanuit verschillende branches en organisaties); om samen te zoeken naar ideeën en oplossingen.
Werkvorm
Vanwege het interactieve karakter van deze inspirerende bijeenkomsten werken we in groepen van maximaal 12 deelnemers.
De HR-werksessies vinden plaats in Breda in de vorm van een ‘ontbijt’ werksessie van 09:00-12:00 of een ‘onderweg naar huis’ werksessie van 17:00-20:00.
Tijdens de ochtendbijeenkomst wordt er gezorgd voor ontbijt.
Tijdens de ‘onderweg naar huis’ bijeenkomst wordt er gezorgd voor een lichte maaltijd.
Tijdsinvestering
Een HR-werksessie duurt een dagdeel van 3 uur en vraagt aan voorbereiding na te denken over een vraagstuk uit jouw praktijk, aansluitend op het thema van de werksessie dat die dag centraal staat.
Studiekosten
De investering bedraagt €175,- en is inclusief koffie, thee en een kleine maaltijd (afhankelijk van de tijden die je kiest).
Resultaat
Je hebt rondom een specifiek thema je kennis verbreed en verdiept. Daarnaast heb je inzichten opgedaan en gedeeld met andere professionals omtrent dit thema en zo ook je netwerk uitgebreid. Concreet ga je naar huis met ideeën waar je mee aan de slag kunt in jouw praktijk.
Contact
Heb je vragen over deze opleiding? Of kun je advies gebruiken bij het maken van een keuze? Neem dan vrijblijvend contact op met de afdeling Voorlichting en Advies via info@avansplus.nl of 088-909 80 00.