• 30 april 2014
  • Door: Dragan Kalkan

In het blog “One size fits nobody” (24 januari 2014) daagde ik je uit om na te denken in hoeverre jij van een opleidingsinstituut echt krijgt wat je nodig hebt? Met welk rendement? En tegen welke prijs. Ik hoopte je daarmee te helpen om te onderzoeken welke toegevoegde waarde een opleidingsinstituut voor jou heeft.

In het daarop volgende blog “Which size fits you?” (5 maart 2014) heb ik je de toegevoegde waarde van Avans+ uitgelegd waarbij we jouw persoonlijke ontwikkeling in jouw praktijk en met echt resultaat centraal stellen. Ook heb ik je verteld hoe de fantastische professionals van Avans+ jou daarbij helpen. En hoe onze less is more – approach ten minste 25% minder kosten met zich meebrengt.

In dit blog ga ik dan de belofte nakomen en je laten zien hoe Avans+ met 3 verschillende methoden voor jou en jouw organisatie Return On Investment kan realiseren, welke opbrengsten dat kan opleveren en hoe je dit kunt aanpakken. Are you ready?

The ROI methodology™ in 10 easy steps (show me the money!)

Avans+ draagt samen met haar klanten vooraf zorg voor een duidelijk te realiseren (business)resultaat waarbij we expliciet maken wie waar precies verantwoordelijk voor is. Want wat valt er anders te evalueren zonder dergelijke afspraken? Dat is makkelijker gezegd dan gedaan, want vaak weten onze klanten zelf niet precies wat voor hen het gewenste resultaat is, hoe dat er concreet uitziet en welke prestaties de mensen die dat resultaat moeten realiseren dan moeten laten zien. We steken daarom veel tijd en energie in het voortraject. Een ideale methode is die van Jack Phillips, Ph.D., chairman van het ROI institute. Phillips toont met zijn team al jarenlang aan dat rendement van opleidingen meetbaar gemaakt kunnen worden op basis van een wetenschappelijke aanpak. Hierbij kan in 10 “simpele” stappen ROI meetbaar gemaakt worden en kun je dus echte resultaten boeken. Veel plezier en resultaat gewenst met het bestuderen ervan. En als je vragen hebt over de toepassing ervan in jouw praktijk kun je me gerust benaderen. Avans+ staat graag voor je klaar!

5 steps to excellence

Bij Avans+ passen we de methode van ROI dus toe wanneer we met en voor klanten ontwikkeltrajecten realiseren. Dat is onder andere precies wat ons uniek maakt, want performanceverbetering is geen vanzelfsprekendheid en vraagt om unieke expertise. Die hebben we bij Avans+ dus in huis. En deze expertise begint bij het begrijpen van het werk dat klanten doen, de markt waar ze dat in doen en met welke vraagstukken zij geconfronteerd worden. De waarde strategie van Avans+, customer intimacy, draagt hier volledig aan bij omdat we ons vastbijten in alles wat de klanten van ons beweegt.

Daar begint het allemaal mee. Vervolgens ontwerpen we de opleidingen dan ook zo dat er in 5 stappen naar excellentie toegewerkt wordt binnen iedere opleiding van Avans+. Als volgt:

  1. Het resultaat van iedere opleiding is glashelder. Je weet dus als professional precies welke prestaties je aantoonbaar zult verbeteren na de opleiding.
  2. Het opleidingsniveau moet juist zijn. Daar ligt voor iedere professional een uitdaging op zijn of haar niveau. En dat voegt weer waarde toe aan je loopbaan.
  3. De juiste leeractiviteiten worden aangeboden. Dus geen ellelange sessies met docenten die honderden powerpointsheets over je heen strooien over theorieën die je allang in eigen tijd en tempo hebt kunnen bestuderen. Maar bijvoorbeeld wel echte business projecten samen met anderen in jouw bedrijf met een daadwerkelijk vraagstuk dat je voor jouw praktijk werkelijk gaat oplossen. En dat met allerlei verschillende en uitdagende leer- en werkvormen.
  4. We toetsen altijd of de resultaten behaald worden. Want hoe kun je anders ROI aantonen?
  5. En iedere klant wordt naar waarde beoordeeld. Jij bent namelijk altijd een uniek persoon en daar past geen standaard antwoord op.

Kijk, ik hoor de criticasters al zeggen “Wat is hier nou uniek aan? Dat hoort met opleidingen toch altijd zo te zijn?”

Mijn antwoord aan hen is: ja dat hoort ook zo. En kijk jij dan eens goed naar de opleidingsinstituten die dit ook daadwerkelijk doen en waarmaken. Zoals ik in eerdere blogs al heb aangegeven: dan kom je in Nederland toch echt vooral standaardproducten tegen en maar 1 partij die doet wat zij beweert. Check zelf maar!

Less is more

Meer dagen les in een klaslokaal staan niet gelijk aan betere kwaliteit van opleidingen. Laat staan dat dit dan ook leidt tot betere prestaties in de praktijk.
Minder les in een klas en meer in jouw praktijk met die leeractiviteiten die er voor jou toe doen, levert wel een betere kwaliteit en betere prestaties in je praktijk.

Vandaag de dag hebben professionals en ondernemingen geen tijd en behoefte aan meer en langere opleidingen. Waarom zou je een manager drie dagdelen lastig moeten vallen met basistheorieën over marketing als hij dit zelf kan bestuderen en tijdens de bijeenkomsten de marketingopdrachten kan aanpakken waar hij om zit te springen? Maar check maar hoeveel MBA programma’s toch precies dit doen.

Vandaag de dag willen professionals meer flexibelere programma’s en meer tijdens hun werk. En dat is precies de less is more filosofie van Avans+. Door in te spelen op jouw behoeften en in jouw praktijk de leeractiviteiten te ontplooien maken we het werkplekleren realistisch en helpen we jou ook nog eens met de volgende twee zaken. Ten eerste ben je minder uit het werkproces waardoor je productiviteit toeneemt en de verletkosten voor de onderneming afnemen. Ten tweede ga je ook nog eens aan de slag met business projecten die er voor jouw persoonlijke ontwikkeling, in jouw praktijk met echte resultaten toe doen. Zie je wel: less is inderdaad more!

What about you?

Ik sluit dit blog af met twee vragen:

  1. Wanneer ben jij klaar voor Avans+?
  2. Ben je medio oktober 2014 van de partij wanneer Jack Phillips je live in Nederland komt uitleggen hoe “Show me the money” werkt?

Houd onze website in de gaten voor alle actuele startdata, evenementen en congressen!
Dank voor je aandacht en tot het volgende blog.

Avans+, improving professionals: niet de grootste wél de beste!

Waar de lat sinds 1986 al hoog ligt en alleen maar hoger is komen te liggen. Waar het vanzelfsprekend is dat jij persoonlijke aandacht krijgt. Waar je écht kwaliteit krijgt en je prestaties in de praktijk met échte business resultaten échte en aantoonbare impact hebben en waar je ook nog eens een klantwaarde ervaart die je voor de rest van je leven bijblijft. Ben jij er klaar voor?

Mijn naam is Dragan Kalkan, commercieel directeur van Avans+ en te volgen op Twitter via @DraganKalkan.

 

Plaats ook een reactie

CAPTCHA This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.