Skip to main content

Vanaf september starten de fysieke bijeenkomsten weer! Kijk hier voor meer informatie.

Bedrijfskundig retailing

Inschrijven
bkm
Iets voor jou?
  • Je wilt een waardevolle en onderscheidende positie in de markt verkrijgen voor jouw retailorganisatie en/of merkfabrikant. 
  • Je wil marktkansen omzetten naar een effectieve en efficiënte managementaanpak. 
  • Je bent op zoek naar verbreding en verdieping van je retail kennis na je hbo of master opleiding. 

De wereld is continu in beweging en met jouw ondernemende rol ben je bezig om je organisatie steeds te verbeteren. Hoe ga je om met de toenemende invloed van veranderingen zoals digitalisering en innovatie en hoe stuur je hierop? Hoe krijg jij je collega's, externe samenwerkingspartners en medewerkers in beweging? Hoe vertaal je de strategie van jouw retailorganisatie nog efficiënter door naar jouw vestiging of afdeling en je eigen werkzaamheden?  Van jou wordt gevraagd om je retailorganisatie en/of merkfabrikant een waardevolle en onderscheidende positie in de markt te bezorgen. Je leert in deze snel veranderde wereld om te innoveren en bent gericht op het creëren van waarde voor je klanten. 

Combinatie van retail en bedrijfskundige modules

Tijdens deze Postbachelor Bedrijfskundig Retailing leer je hoe je van een (strategisch) beleid tot een sterk business-to-business (B2B) én business-to-consumer (B2C) marketingplan komt. Je onderzoekt de markt en positioneert je onderneming hierbinnen. Juist door de combinatie van bedrijfskundige en retailing modules heb je met deze opleiding een belangrijk voordeel. Je weet marktkansen om te zetten tot een effectieve en efficiënte managementaanpak. 

Deze opleiding biedt verbreding en verdieping van zowel je kennis als je vaardigheden op het gebied van retailing in het algemeen, category management en trademarketing in een Business-to-Business omgeving in het bijzonder. De opleiding is een combinatie van specifieke retail modules en bedrijfskundige modules. 

Lees meer
Praktische informatie
    Doelgroep

    Doelgroep

    Je hebt minimaal een afgeronde bachelor opleiding. Je werkt binnen een retail georiënteerde (food of non-food) organisatie en je wilt je bedrijfskundige kennis en vaardigheden verder ontwikkelen. Dit met specifieke aandacht voor de retail sector, zodat je de relatie met retailkanaalpartners succesvol verder kan uitbouwen.  

    Alle deelnemers kenmerken zich door werkzaam te zijn binnen de CPG-industrie. 

    Werkvorm

    Werkvorm

    Jouw persoonlijke ontwikkeling bij deze opleiding staat centraal. Onze docenten, coaches en opleidingsmanagers begeleiden je bij het bereiken van je persoonlijke doelen. Je past verschillende methodieken direct toe op jouw eigen vraagstuk. Dit vraagstuk is voor jou de rode draad door de opleiding en je krijgt ook persoonlijke begeleiding om dit vraagstuk op te lossen. Je leert hierdoor het beste uit jezelf te halen en neemt wat je leert meteen mee naar je eigen organisatie. Door interactief kennis en ervaringen uit te wisselen met je mededeelnemers, kom je tot verfrissende en waardevolle inzichten. 

    Je volgt de opleiding samen met deelnemers uit de sector retail, maar ook met deelnemers uit andere sectoren en branches. Je leert in de modules Strategie & Business innovatie en Verandermanagement een brede bedrijfskundige visie te ontwikkelen. Hiervoor wissel je kennis en ervaring uit, waardoor je jouw uitdagingen en vraagstukken vanuit verschillende management invalshoeken gaat bekijken. Zo leer je breder denken en word je creativiteit gestimuleerd. Vervolgens word je begeleid in het toepassen van deze specifieke kennis binnen de retail sector. Zo ontwikkel je specifiek jouw vaardigheden op het gebied van category management en trademarketing. Ook jouw persoonlijke leiderschap zal zich ontwikkelen, dit onderdeel zit in meerdere modules verweven. 

    Wil je meer weten over het programma van de opleiding? Vraag een brochure aan.

    Studiebelasting

    Studiebelasting

    De opleiding Bedrijfskundig retailing bestaat uit 4 modules van 5 à 6 bijeenkomsten die in een periode van 10 weken worden gegeven. De bijeenkomsten vinden plaats van 16:00 tot 20:30 of 21.30 uur. Deze opleiding heeft een studiebelasting van 6-8 uur per week voor zelfstudie, voorbereiding van de bijeenkomsten en het uitwerken van jouw opdracht. De opleiding is goed te combineren met werk en privé. 

    In het gehele traject staat er altijd een team van docenten, coaches en opleidingsmanagers voor je klaar, hierdoor sta je er bij ons nooit alleen voor. 

    Wil je meer weten over het programma van de opleiding? Vraag een brochure aan.

    Studiekosten

    Studiekosten

    De kosten voor de opleiding Bedrijfskundig retailing zijn als volgt: 

    • Opleidingskosten: € 5800  
    • Arrangementskosten: € 600 
    • Boeken: circa € 300 Deze schaf je zelf aan. 

    Hiervoor ontvang je voor aanvang van de opleiding een factuur. 

    Het is mogelijk om de opleidingskosten in termijnen te betalen via automatische incasso. Dat kan bij deze opleiding in 4 termijnen van € 1.460,-. 

    Langlevenlerenkrediet

    Alle genoemde bedragen zijn exclusief BTW. Opleidingskosten zijn vrijgesteld van BTW. Alle overige kosten worden belast met 9% BTW. 

    Deelnemers aan deze opleiding kunnen in aanmerking komen voor een Levenlanglerenkrediet. Dit houdt in dat je een lening kunt krijgen van de overheid voor het volgen van de opleiding, indien je aan de voorwaarden voldoet. 

    Diploma

    Diploma

    Na de succesvolle afronding van de postbachelor Bedrijfskundig retailing ontvang je van Avans+ het postbachelordiploma Bedrijfskundig retailing.  

    Resultaat

    Resultaat

    Alles wat je tijdens de postbachelor Bedrijfskundig retailing leert, kun je de volgende dag in de praktijk toepassen. We helpen je niet alleen om vakinhoudelijk sterker te worden, maar leren je ook draagvlak te creëren en we werken aan jouw persoonlijk leiderschap. 
     
    Na deze opleiding ben je in staat om met jouw ondernemende rol op een gestructureerde manier sturing te geven aan verandering of innovaties. Je kijkt met een frisse bedrijfskundige blik naar de organisatie en kunt daarin aan de touwtjes trekken. Met module Trademarketing leer je het in te richten voor je organisatie en je stelt de kwaliteit van de relatie met kanaalpartners centraal.  Je kunt doelen koppelen aan de visie, missie en strategie van je organisatie. Je weet interne stakeholders en kanaalpartners tijdig te informeren en intern draagvlak te creëren voor jouw voorstellen. Met module Category management leer je de positionering van de categorie door te vertalen vanuit formulebeleid en strategie. Tevens leer je  een praktijkgerichte categorievisie uit te werken die aansluit bij de business en shopper. 

    Programma

    • Trademarketing | Business-to-Business retailing 
    • Category management | Business-to-Consumer retailing 
    • Strategie & business innovatie 
    • Verandermanagement 

    Download de brochure voor meer informatie over het programma en de opleiding. 

     
    Inspireer anderen
    en deel je ervaring!
    Schrijf een review
    Download brochure Inscrijven