Skip to main content

Master of Marketing

Master of Marketing (MM)
iets voor u?
  • U wilt zich verdiepen in het oplossen van strategische marketingvraagstukken.
  • U heeft een afgeronde bacheloropleiding en ervaring als manager of marketingexpert.
  • U wilt innoveren en daarmee waarde creëren voor uzelf en uw organisatie.
In het kort
  • niveau Master
  • duur 2,5 jaar
  • studiebelasting 10-15 uur per week
  • studiekosten 17.000,-
  • startdata
    • 19-03-2019 Eindhoven
    • 19-03-2019 Amsterdam
    • 19-03-2019 Utrecht
    • 19-03-2019 Breda
Bekijk alle startdata en locaties
Master of Marketing (MM) avansplus breda

Master of Marketing

Marketing op strategisch niveau is niet meer weg te denken als onderdeel van de besluitvorming. In een multidisciplinaire omgeving bent u als marketingmanager samen met uw team verantwoordelijk voor innovatie om daarmee (duurzame) waarde te creëren voor uw organisatie en de organisatie naar een hoger plan te tillen. In de Master of Marketing staan deze thema’s centraal en leert u hoe u kunt bijdragen aan de strategische doelstellingen van uw organisatie; in theorie maar bovenal op een praktijkgerichte manier.

Word een marketing master

In de Master of Marketing leert u trends en ontwikkelingen te onderzoeken en analyseren, om ze vervolgens te vertalen naar een juiste positionering voor uw organisatie en naar innovatieve marketingstrategieën. Dit vereist leiderschapskwaliteiten en beïnvloedingsvaardigheden, ook hier is ruimschoots aandacht voor gedurende de opleiding.

Samen met het werkveld heeft Avans+ een marketing master opleiding ontwikkeld die aansluit op actuele ontwikkelingen in diverse sectoren waaronder de zorgsector, het onderwijs en de zakelijke dienstverlening. U gaat gedurende de marketing master aan de slag met cases uit uw eigen organisatie en onderbouwt deze met behulp van wetenschappelijke theorieën. U wordt hierbij begeleid door docenten met ruime praktijkervaring binnen uw eigen vakgebied.

lees meer
praktische informatie
    Doelgroep

    Doelgroep

    U bent marketingmanager, marketingexpert of werkzaam in een vergelijkbare functie op tactisch/strategisch niveau en 2 tot 4 jaar werkzaam binnen deze functie. U heeft als vooropleiding een bacheloropleiding marketingmanagement, commerciële economie of vergelijkbaar afgrond en u wilt zich ontwikkelen met een marketing studie waar u echt wat aan heeft.

    Geen bedrijfskundige bachelor?

    De Master of Marketing is ook toegankelijk voor deelnemers met een niet-bedrijfskundige bachelor als vooropleiding. U dient dan te beschikken over 5 tot 10 jaar werkervaring in een marketingfunctie. Het toekomstperspectief van de Master of Marketing is het bekleden van een functie waarin u verantwoordelijk bent voor het uitzetten van het strategisch marketingbeleid binnen uw organisatie.

    Werkvorm

    Werkvorm

    De Master of Marketing biedt u in 4 masterclasses een zorgvuldig uitgebalanceerde combinatie van theoretische achtergronden en de praktische toepassing daarvan. U volgt gedurende de master in marketing iedere 2 weken bijeenkomsten die verzorgd worden door docenten die deskundig zijn binnen hun vakgebied en zelf werkzaam zijn als marketingdeskundige in de praktijk

    Praktijkgerichte master marketing

    U bestudeert tijdens de master in marketing zelfstandig de leerstof, formuleert leervragen en bereidt u actief voor op de bijeenkomsten waarin u uw inzichten deelt met de docent en de andere deelnemers. U past het geleerde toe in casuïstiek die u inbrengt vanuit uw eigen praktijk.

    Businessproject marketing master

    Iedere module binnen de masterclass wordt afgesloten met een individuele paper of een tentamen. In de eerste 3 masterclasses van de master marketing werkt u daarnaast (in groepsverband) aan een businessproject. Samen met de andere projectleden voert u een businessproject als praktijkonderzoek uit en komt u tot een advies, dat u aan het einde van de masterclass presenteert aan de andere deelnemers en de opdrachtgever uit de praktijk. U wisselt kennis en ervaring uit met de andere deelnemers en krijgt daarnaast begeleiding van een professionele coach, individueel én op groepsniveau.

    Studiebelasting

    Studiebelasting

    De Master of Marketing duurt 2,5 jaar, inclusief de thesisfase. De gemiddelde studiebelasting van de master marketing is 10 tot 15 uur per week, naast de opleidingsdagen. U besteedt deze uren aan zelfstudie, projecten en opdrachten. U heeft per masterclass 12 tweewekelijkse colleges in de middag- en avonduren.

    Studiekosten

    Studiekosten

    De kosten voor de Master of Marketing zijn als volgt:

    • Opleidingskosten: € 17.000,-.
    • Boeken: € 1.500,-. Deze schaft u zelf aan.
    • Arrangementskosten: € 1.500,-.

    Hiervoor ontvangt u voor aanvang van de marketing master opleiding een factuur.

    Alle genoemde bedragen zijn exclusief BTW. Opleidingskosten zijn vrijgesteld van BTW. Alle overige kosten worden belast met 9% BTW.

    Het is mogelijk om het cursusgeld in termijnen te betalen via automatische incasso. Dat kan bij deze master marketing opleiding in 3 jaarlijkse termijnen van € 5.850,- of 26 maandelijkse termijnen van € 690,-. Overige kosten worden bij de eerste termijn geïncasseerd. 

    Levenlanglerenkrediet voor de marketing master

    Deelnemers aan deze opleiding kunnen in aanmerking komen voor een Levenlanglerenkrediet. Dit houdt in dat u een lening kunt krijgen van de overheid voor het volgen van de opleiding, indien u aan de voorwaarden voldoet.

    Informatie over voorwaarden en aanvraagprocedure Levenlanglerenkrediet

    Diploma

    Diploma

    Na het succesvol afronden van de marketing master ontvangt u een erkend getuigschrift en mag u de titel Master of Arts (MA) in Marketing voeren. De professionele Master of Marketing van Avans+ is geaccrediteerd door de Nederlands-Vlaamse Accreditatie Organisatie (NVAO); CROHO: 70141.

    Resultaat

    Resultaat

    Na het afronden van de Master of Marketing kunt u op basis van trends en ontwikkelingen strategische innovatieve marketingstrategieën ontwikkelen en door vertalen naar de rest van de organisatie. U beschikt over de juiste leiderschapskwaliteiten om hiervoor draagvlak te creëren en bovenal bent u in staat om deze te implementeren en daarmee waarde te creëren voor uw organisatie.

    Doorgroeimogelijkheden na master marketing

    U kunt na de Master of Marketing doorgroeien naar een hogere positie in het strategische marketingmanagement. U gaat uw functie op een meer strategische manier uitvoeren. Welke doorgroeimogelijkheden u heeft, hangt ook af van uw huidige functie.

    Contact

    Contact

    Heeft u vragen over deze opleiding marketing? Of kunt u advies gebruiken bij het maken van een keuze? Neem dan vrijblijvend contact op met Shirley Koevoets van de afdeling voorlichting en advies via info@avansplus.nl of via 076 – 525 88 14.

    Programma
    Masterclass Customer Experience Management

    Centraal in deze masterclass staat het strategisch marketing plan en de invloed ervan op andere disciplines binnen de organisatie. De volgende onderdelen komen aan bod:

    • Strategic marketing management
    • Customer experience & customer journey
    • Marketing control and customer insights
    • Marketing operations

    Programma Master of Marketing (MM) Masterclass 1
    Masterclass The Globalisation of marketing

    Thema van deze masterclass is de aansturing van de marketing en sales en de internationale omgeving. De volgende onderwerpen komen aan bod:

    • International marketing
    • Leadership
    • Digital  & online marketing
    • Sales and marketing alignment

    Programma Master of Marketing (MM) Masterclass 2
    Masterclass Branding and innovation

    Het thema van deze masterclass is innovatie en duurzame waarde creatie. De volgende onderwerpen worden behandeld:

    • Project and changemanagement
    • Design Thinking and sustainable marketing
    • Innovation and new product development

     

    Programma Master of Marketing (MM) Masterclass 3
    Masterclass Thesis Master of Marketing

    De laatste masterclass staat in het teken van afstuderen in de vorm van de thesis.

    Programma Master of Marketing (MM) Masterclass 4
    • Het persoonlijk contact met de deelnemers, docenten en de projectleider vind ik erg belangrijk. Door elkaar feedback te geven, kom je uiteindelijk ook tot betere resultaten.

      testimonial-bkm-berrymaanders
      Berry Maanders
      Docent Avans+
    • Presenteren vond ik altijd al leuk, maar dankzij deze opleiding ben ik nu in staat om een veel beter onderbouwd verhaal te brengen.

      martijn aerts
      Martijn Aerts
      Sales Manager
    • Locatie is prima en er wordt zeker genoeg rekening gehouden voor individuele aspecten als student, met mogelijkheden tot extra begeleiding of ander soort eigen hulp.

      testimonial-bkm-frankblok
      Frank Blok
      Business development manager
    Bekijk alle referenties
    Brochure aanvragen Inscrijven