Skip to main content

Sales- en Accountmanagement

Sales- en Accountmanagement
iets voor u?
  • U wilt efficiënt en snel kunnen anticiperen op marktveranderingen en klantbehoeften.
  • U heeft behoefte aan het optimaliseren van uw commerciële vaardigheden.
  • U wilt gestructureerd uw accounts in kaart brengen om uw kansen op de markt te vergroten. 
In het kort
  • niveau Postbachelor
  • duur 6 maanden
  • studiebelasting 6 uur per week
  • studiekosten 3.810,-
  • startdata
    • 06-11-2018 Breda
    • 06-11-2018 Utrecht
Bekijk alle startdata en locaties
Sales- en Accountmanagement avans plus

Sales- en Accountmanagement

U bent de schakel tussen uw organisatie en de markt. Hierbij wilt u zowel nieuwe- als bestaande klanten werven en binden. Elke situatie vraagt om een eigen aanpak. Goed inzien wat er speelt bij uw (potentiële) klant, daar draait het om.

U moet dan ook marktveranderingen kunnen signaleren en klanttypen herkennen om een gerichte salesstrategie in te zetten. Vanuit uw persoonlijke aanpak adviseert en overtuigt u de klant waarbij uw succes wordt vergroot als u een duurzame relatie kunt opbouwen. Door goed relatiemanagement toe te passen creëert u een voorkeurspositie en haalt u een maximaal resultaat.

Het resultaat van de opleiding Sales- en Accountmanagement

In de postbachelor opleiding Sales- en Accountmanagement leert u de markt gestructureerd en effectief te benaderen en verbetert u uw commerciële vaardigheden. De interactieve bijeenkomsten verrijken uw inzichten aangezien deelnemers in uiteenlopende organisaties werken. Een wisselwerking waar iedereen wat aan heeft en die u direct in uw eigen organisatie kunt toepassen.

lees meer
Praktische informatie
    Doelgroep

    Doelgroep

    U heeft ervaring met sales en denkt en werkt op hbo-niveau. U heeft behoefte aan meer kennis op het gebied van sales- en accountmanagement, zodat u doelgericht kunt inspelen op uw klanten. U wilt uw commerciële vaardigheden verbeteren en bent ervan overtuigd dat u met de juiste instrumenten betere resultaten kunt behalen. Het maakt niet uit in welke sector of branche u werkzaam bent.

    Wilt u weten of uw achtergrond en/of ambitie aansluit bij deze opleiding? Neem contact op met de opleidingsmanager voor vrijblijvend en persoonlijk advies.

    Werkvorm

    Werkvorm

    Uw persoonlijke ontwikkeling staat centraal. Het team aan docenten, coaches en opleidingsmanagers begeleidt u in het bereiken van uw eigen doelen. De theorie wordt ingezet op een salesvraagstuk uit uw eigen organisatie.

    De wisselwerking tussen theorie en praktijk brengt u steeds verder in uw eigen werk. Ook werkt u aan het optimaliseren van uw commerciële vaardigheden en gaat u aan de slag met uw eigen accountplan. De interactie met andere deelnemers werkt inspirerend door het uitwisselen van kennis en ervaringen. Zo levert uw studie direct resultaat op!

    Studiebelasting

    Studiebelasting

    De opleiding Sales- en Accountmanagement bestaat uit 11 bijeenkomsten met een doorlooptijd van 6 maanden. De bijeenkomsten vinden plaats van 16.00 tot 21.30 uur. Zelfstudie, voorbereiding van de bijeenkomsten en het uitwerken van uw accountplan nemen ongeveer 6 uur per week in beslag.

    Studiekosten

    Studiekosten

    De kosten voor deze hbo opleiding Sales- en Accountmanagement zijn als volgt:

    + Opleidingskosten: € 3.810,- (vrij van btw)
    + Boeken: circa € 50,- (exclusief 6% btw). Deze schaft u zelf aan.
    + Arrangementskosten: € 495,- (exclusief 6% btw)

    Het is mogelijk om de opleidingskosten in termijnen te betalen via automatische incasso. Dat kan bij deze opleiding in 4 maandelijkse termijnen van € 960,=.

    Diploma

    Diploma

    Na het succesvol afronden van de hbo-opleiding Sales- en Accountmanagement ontvangt u het postbachelordiploma Sales- & Accountmanagement van Avans+.

    Resultaat

    Resultaat

    U signaleert commerciële kansen en zet dit direct om in een passende accountstrategie. U zet uw acquisitie- en onderhandelingsvaardigheden overtuigend in. Hierdoor haalt u het beste rendement uit uw klanten, waarbij u inzet op een duurzame relatie.

    Contact

    Contact

    Heeft u vragen over deze accountmanagement opleiding? Of kunt u advies gebruiken bij het maken van een keuze? Neem dan vrijblijvend contact op met Shirley Koevoets van de commerciële binnendienst via info@avansplus.nl of via 076 – 525 88 01.

    Programma
    Sales- en accountmanagement, een volledig programma

    U leert de fijne kneepjes van het vak sales- en accountmanagement. Vanuit de strategische doelen weet u de commerciële vertaalslag te maken naar de (continu veranderende) markt. Uw overtuigingskracht neemt toe in de verkoop van de toegevoegde waarde van het product of dienst én de organisatie. In de opleiding komen de volgende onderdelen aan bod:

    • Strategische sales
    • Markt- en omgevingsanalyse
    • Accountstrategie
    • Persoonlijke salesvaardigheden

    Strategische sales

    Met de verkoop van een product of dienst treed je letterlijk naar buiten, naar de markt toe. Om van binnenuit de organisatie naar buiten te kunnen gaan, heb je inzicht nodig. In de volgende onderdelen komt dit aan bod:

    • Missie en Visie
    • Salesbeleid
    • USP’s
    • Principes van accountmanagement
    • Positionering

    Markt- en omgevingsanalyse

    U moet effectief kunnen anticiperen op marktveranderingen. Met welke trends, ontwikkelingen en actuele behoeften hebben uw (potentiële) klanten te maken? U leert marktinformatie te verzamelen en te filteren op relevantie voor uw organisatie en klanten. De volgende onderdelen komen aan bod:

    • Accountanalyse
    • Markt- en omgevingsanalyse
    • Inventariseren klantbehoeftes
    • Concurrentieanalyse

    Accountstrategie

    U leert uw prospects, suspects en klanten te identificeren en in te delen in verschillende accounttypen. Per accounttype bepaalt u een passende strategie. Hierbij houdt u rekening met de verschillende fasen in het verkoopproces en leert u via welke verkoopkanalen (online en offline) u uw klant het best bereikt. Dit strategisch inzicht omvat:

    • Klant typen herkennen
    • Verkoop en aankoopproces
    • Accountstrategie bepalen
    • Accountplan

    Persoonlijke sales vaardigheden

    Het opbouwen van duurzame relaties vraagt om speciale, persoonlijke aandacht. Ook in het verkoopgesprek komen specifieke vaardigheden aan bod. U leert beter te overtuigen, draagvlak te creëren en bezwaren weerleggen. Ook is er aandacht voor de do’s en don’ts in een onderhandelingsfase.

    • Overtuigen en draagvlak creëren
    • Onderhandelen
    • Salespitch
    • Omgaan met weerstand
    • Relatiemanagement

    Programma Opleiding Sales- en Accountmanagement
    Bezoek een voorlichtingsbijeenkomst

    Voor antwoorden op al uw opleidingsvragen

    Meld u nu aan
    Brochure aanvragen Inscrijven