Skip to main content

Sales en accountmanagement

sales en accountmanagement
iets voor u?
  • U wilt efficiënt en snel kunnen anticiperen op marktveranderingen en klantbehoeften.
  • U heeft behoefte aan het optimaliseren van uw commerciële vaardigheden.
  • U wilt gestructureerd uw accounts in kaart brengen om uw kansen op de markt te vergroten. 
In het kort
  • niveau Postbachelor
  • duur 6 maanden
  • studiebelasting 6 uur per week
  • studiekosten 3.810,-
  • startdata
    • 23-04-2019 Utrecht
    • 23-04-2019 Rotterdam
    • 23-04-2019 Eindhoven
    • 23-04-2019 Breda
    • 23-04-2019 Arnhem
Bekijk alle startdata en locaties
Sales en accountmanagement

Sales en accountmanagement

De dynamiek van accountmanagement

U bent de schakel tussen uw organisatie en de markt. Hierbij wilt u zowel nieuwe- als bestaande klanten werven en binden. Elke situatie vraagt om een eigen aanpak. Goed inzien wat er speelt bij uw (potentiële) klant, daar draait het om.

U moet dan ook marktveranderingen kunnen signaleren en klanttypen herkennen om een gerichte salesstrategie in te zetten. Vanuit uw persoonlijke aanpak adviseert en overtuigt u de klant waarbij uw succes wordt vergroot als u een duurzame relatie kunt opbouwen. Door goed relatiemanagement toe te passen creëert u een voorkeurspositie en haalt u een maximaal resultaat.

Het resultaat van de opleiding

In de postbachelor opleiding Sales- en Accountmanagement leert u de markt gestructureerd en effectief te benaderen en verbetert u uw commerciële vaardigheden. De interactieve bijeenkomsten verrijken uw inzichten aangezien deelnemers in uiteenlopende organisaties werken. Een wisselwerking waar iedereen wat aan heeft en die u direct in uw eigen organisatie kunt toepassen.

lees meer
Inhoud programma

U leert de fijne kneepjes van het vak sales- en accountmanagement. Vanuit de strategische doelen weet u de commerciële vertaalslag te maken naar de (continu veranderende) markt. Uw overtuigingskracht neemt toe in de verkoop van de toegevoegde waarde van het product of dienst én de organisatie. In de opleiding komen de volgende onderdelen aan bod:

  • Strategische sales
  • Markt- en omgevingsanalyse
  • Accountstrategie
  • Persoonlijke salesvaardigheden

Programma Sales en accountmanagement
Brochure aanvragen Inscrijven